Zázračná chia semínka

31. července 2015 v 6:44 |  Zdraví
Drobounká semínka šalvěje hispánské pocházejí z oblasti Latinské a Střední Ameriky a v minulosti patřila k hlavním potravinám bájných Aztéků. V poslední době se úspěšně zabydlují i v českých kuchyních. Chia (čia) semínka jsou považována za tzv. superpotravinu obsahující tolik zdraví prospěšných látek, že vydají za tucet jiných, ne tak obsažných plodin. Lze je konzumovat v různých nápojích, kaších, salátech, přidáváním do pečiva anebo jen tak. Nemají téměř žádnou chuť, jejich použití je tedy univerzální - do sladkých či slaných pokrmů.


Semínka chia, neboli také semínka běžců, jsou velmi oblíbená pro svou výživnou hodnotu. Mají ohromné hydrofilní vlastnosti - dokáží navázat tolik vody, že zvětší svůj objem až 12x. Díky nim je tělo zevnitř skvěle hydratováno, což má příznivý vliv na jakoukoliv fyzickou zátěž. Obsahují proteiny, kvalitní sacharidy a také tuky. Jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí na kardiovaskulární systém. Chia semínka jsou vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů. Pokud hledáte přirozený zdroj železa, zinku, fosforu, hořčíku a dalších důležitých živin, jsou pro Vás chia semínka jako dělaná.


A jak využívám zázračná semínka já? Léta jsem byla zvyklá na "klasickou" snídani - bílé pečivo s máslem a marmeládou. Tak nějak mi to pořád procházelo, až poslední dobou se metabolismus viditelněji zpomalil a tento typ snídaně mi přestal vyhovovat. Tloustla jsem a energie mi během dopoledne velmi rychle ubývala. Hledala jsem docela dlouho nějakou náhradu - nakonec na chvíli zvítězilo müsli s jogurtem, ale pořád to nebylo ono. Tělo prostě potřebovalo vysadit obilniny. A tak jsem nakonec našla snídani, která mi dlouhodobě naprosto vyhovuje a díky které mi energie (a to, podotýkám, mám fyzicky velmi náročnou práci) vystačí opravdu na celé dopoledne. Ta k třeba přijde k chuti i vám.


Moje snídaně

Nastrouhané jablko a banán, bohatě zasypané slunečnicovými a chia semínky.



A jaká snídaně vyhovuje vám?

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Beallara Beallara | Web | 31. července 2015 v 6:59 | Reagovat

Po změně stravovacích návyků / bylo to hodně bolestivé zažít vůbec ráno snídat !!! /snídám knackebrot s lučinou, někdy s kuřecí šunkou nebo džemíkem.
Chia semínka miluju, denně si je přidávám do jogurtu.

2 Radka Radka | Web | 1. srpna 2015 v 18:55 | Reagovat

[1]: Spousta lidí má problém ráno snídat, já jsem zase typ, kterému se bez snídaně dělá šoufl, takže ji zvládnu klidně i v 5 ráno. Knackebroty už jsem dlouho nekupovala - dobrý nápad!

3 Jana Jana | Web | 1. srpna 2015 v 20:43 | Reagovat

Jecheche, tak to já jsem břídil. U mě vítězí čerstvá houstička s máslíčkem a černá káva. Raduš neboj, já se polepším.:-)O těch semínkách už jsem slyšela, ale zatím nezkusila.

4 Radka Radka | Web | 2. srpna 2015 v 9:13 | Reagovat

[3]: No, ono odolat vůni ranní kávy a čerstvého pečiva - to chce pořádný kus odvahy :-). Však já také někdy neodolám...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama